دنیای کلاسیک دنیای کلاسیک .

دنیای کلاسیک

رژیم لاغری و کاهش وزن با 5 روش ساده

اگر به دنبال رژیم های غذایی برای لاغری سریع و کاهش وزن خود هستید این مطلب را از دست ندهید!

رژیم لاغری با سوپ

یک سوپ آبکی را به غذای روزانه تان اضافه کنید. خوردن سوپ به خصوص در شروع وعده غذایی مفید است. چون که باعث می شود آهسته تر غذا بخورید و اشتهایتان را کم می کند. با یک سوپ آبکی که سبزیجات تازه یا منجمد به آن اضافه کرده اید شروع کنید و از سوپ های پرچرب که مقدار زیادی کالری دارند بپرهیزید.

لاغری با سبزیجات

سبزیجات بخورید یعنی سعی کنید به جای یک نوع سبزی و میوه، 3 نوع میوه و سبزی موقع غذا خوردن سرو کنید. تنوع بیشتر سبزی و میوه سرو شده باعث تمایل بیشتر خوردن آنها می شود و خوردن بیشتر سبزی راه مناسبی برای کاهش وزن است. میزان بالای فیبر و محتوای آب در سبزیجات و میوه ها باعث می شود با کالری کمتری احساس سیری کنیم. سعی کنید سبزیجات را بدون اضافه کردن روغن بپزید و به جای استفاده از سس های پر چربی، از آبلیمو یا گیاهان معطر بعنوان چاشنی استفاده کنید.

لاغری با خواب

بیشتر بخوابید، پژوهشگران می گویند 1 ساعت خوابیدن بیشتر شب می تواند می تواند در فردی که روزانه 2500 کالری از طریق غذا دریافت می کند، کمک می کند در سال 7 کیلو وزن کم کند.

به گفته آنها خوابیدن به جای عادت های ناسالمی مثل خوردن غذاهای حاضری می توانید تا 6% از کالری دریافتی تان را کم کنید. البته این میزان در افراد می تواند متفاوت باشد. خواب به شیوه دیگری هم به کاهش وزن کمک می کند، شواهدی وجود دارد که کم خوابی اشتها را تحریک می کند و باعث می شود شما به طور غیر عادی گرسنه شوید.

لاغری با غلات

غلات کامل بخورید، غلات کاملی مثل برنج قهوه ای، جو دوسر و گندم سبوس دار به عنوان یک راه کاربردی در کاهش وزن به شما کمک می کند. این نوع غلات باعث می شوند با دریافت کالری کمتر احساس پری کنید و همچنین میزان کلسترول خون خود را در حد طبیعی نگه دارید. غلات کامل به صورت فرآورده آماده ای مثل نان ها یا پاستاهای سبوس دار نیز مفید هستند.

کمتر نوشیدنی شیرین بنوشید

به جای نوشیدنی های قند دار مثل نوشابه های گازدار، از آب یا سودای بدون کالری استفاده کنید. به این ترتیب به اندازه 10 قاشق چایخوری شکر کمتری دریافت می کنید. از لیمو، نعناع یا توت فرنگی منجمد برای معطر کردن نوشیدنی تان استفاده کنید. به نظر می رسد قندی که از طریق نوشابه های گازدار وارد بدن می شود، باعث تحریک شدن مکانیزم معمول سیری در بدن نمی شود.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۱۸:۳۸ توسط:مدیر سایت موضوع: نظرات (0)